phone
صفحه اصلی / وبلاگ / تاثیر پرده پذیرایی بر زیبایی منزل

تاثیر پرده پذیرایی بر زیبایی منزل

امیرحسین عبادی
1 سال پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

تاثیر پرده پذیرایی بر زیبایی منزل

از آنجایی که پرده‌ها در دکوراسیون داخلی منازل نقش مهمی دارند. بنابراین هنگام انتخاب و خرید پرده برای قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق خواب، سالن پذیرایی و یا آشپزخانه باید در طرح و رنگ آن دقت کافی را داشته باشید و همچنین مدل پرده سالن پذیرایی را مطابق با سبک دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه انتخاب نمایید.

 

پرده پذیرایی مدرن

تاثیر پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی

سالن پذیرایی جز قسمت‌هایی از خانه می‌باشد که اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایان در آنجا به دورهمی و گذراندن وقت خود می‌پردازند؛ بنابراین دکوراسیون و سبک این مکان علاوه بر زیبایی، حس آرامش و امنیت را نیز باید منتقل نماید. جمله‌ی معروفی که در حوزه دکوراسیون داخلی وجود دارد، می‌گوید خانه‌ها با 3 چیز حالت و روح می‌گیرند؛ پرده ، فرش و مبلمان.

طبق جمله گفته شده و تجربه پرده پذیرایی بسیار مهم‌تر و مورد توجه‌تر از دیگر موارد است و حتی می‌توان گفت تاثیر بسزایی برروی دیگر قسمت‌های خانه‌ خواهد گذاشت؛ زیرا در بدو ورود شما به خانه، در نگاه اول چشمتان به زمین یا مبلمان نمی‌افتد بلکه شما به روبه‌رو نگاه خواهید کرد و چیزی که در اکثر منازل در دید قرار دارد پنجره و پرده‌های سالن پذیرایی هستند.

نکات قابل توجه در خرید پرده پذیرایی

عوامل بسیاری وجود دارد که شما در هنگام خرید پرده پذیرایی باید به آن‌ها توجه کنید تا پرده شما پس از نصب، ظاهری آشفته به سالن پذیرایی و منزل شما ندهد. عوامل موثر در جلوه و زیبایی پرده‌های خانه عبارتند از:

سلیقه شخصی خریدار

سلیقه مشتریان در انتخاب پرده بسیار مهم می‌باشد زیرا درصورت انتخاب پرده‌ای که باب میل و سلیقه نیست باعث می‌شود تا افراد حس خوب و آرامش را از آن محیط، لوازم و دکوراسیون نگیرند، بنابراین باید در هنگام خرید به سلیقه و سبک مورد پسند خود توجه نمایند.

 

پرده پذیرایی روشن

 

سبک دکوراسیون داخلی

واقعیتی که وجود دارد این است که پرده مشخص کننده سبک و تکمیل کننده دکوراسیون پذیرایی می‌باشد. بنابراین باید در هنگام خرید پرده یا دیگر لوازم سالن پذیرایی دقت کافی را داشته باشید تا همان سبکی را که مد نظرتان است انتخاب نمایید؛ همچنین در صورت نیاز به کمک می‌توانید از افرادی که به صورت تخصصی در طراحی دکوراسیون داخلی مشغول هستند کمک بگیرید.

اندازه محیط پذیرایی

قبل از تصمیم به انتخاب مدل و طرح پرده بهتر است تا اندازه دقیق هال، تعداد پنجره‌های موجود در آن، فاصلشان از یکدیگر و همچنین ابعاد آنان نیز توجه نمایید؛ زیرا منازلی که دارای سالن پذیرایی بزرگی می‌باشند و پنجره‌ها  نزدیک به یکدیگر هستند شما می‌توانید  با خیال راحت از پرده‌های سراسری و بلند در هر مدل و سبکی که دوست دارید استفاده نمایید. ولی درصورت کوچک بودن منزل  و سالن پذیرایی کمی انتخاب شما محدود خواهد شد زیرا انتخاب هر مدل یا طرح و رنگی ممکن است باعث کوچکتر و شلوغ جلوه دادن هال شود. بنابراین بهتر است برای فضا‌های کوچک دقت بیشتری به خرج دهید و از پرده‌هایی با مدل ساده و طرحی مینیمال استفاده نمایید.

جنس و ضخامت پرده

اکثر افراد برای سالن پذیرایی خود از پرده‌هایی با پارچه‌های ضخیم استفاده می‌کنند که بسیار شکیل بوده و به محیط هال حالتی سنگین و اشرافی می‌دهد. همچنین اگر از پارچه‌های ضخیمی چون مخمل، کتان، ابریشم و … استفاده می‌كنید، می‌توانید به راحتی درجه حرارت و نور را کنترل کرده و در صورت دوخته شدن آن با داشتن قابلیت جابه‌جایی، به آسانی هنگام نیاز به نور بیشتر آن را جمع کنید. همچنین برای جلوگیری از ورود گرما در تابستان و خروج آن در زمستان می‌توان پرده‌های سالن پذیرایی را دو یا چند لایه نصب نمایید.

 

پرده پذیرایی تیره

 

وزن پرده

اگر پرده مورد استفاده در سالن پذیرایی یا هال، سنگین بوده و یا وزن زیادی داشته باشد ممکن است نصب و باز کردن آن به تنهایی کار دشواری باشد ولی تحمل کردن این سختی باعث می‌شود تا پرده سنگین، همانگونه جلوه زیباتری دارد بایستد و زیبایی خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

انواع مدل‌های پرده پذیرایی

پرده‌های پذیرایی دارای انواع مختلفی مانند پرده‌های سلطنتی، پرده کلاسیک ، پرده لوکس، پرده رومن و … می باشند که با در نظر گرفتن موارد فوق پرده مورد نظر و سلیقه خود را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه انواع مدل های پرده را نام خواهیم برد:

  • پرده کلاسیک
  • پرده پانچی
  • پرده DK
  • پرده شید
  • پرده رومن
  • پرده پرنسسی
  • پرده زبرا
  • پرده مدرن
  • پرده لوردراپه

راهنمای انتخاب پرده پذیرایی

در صورتی که سبک مورد علاقه و استفاده شده شما در منزل کلاسیک یا نئوکلاسیک می‌باشد بهتر است از پرده‌های کلاسیک و در صورت مدرن بودن و انخاب لوازم مینیمال می‌توانید از پرده‌ مدرن ،  طرحدار و یا ساده در رنگ‌های مختلف استفاده نمایید.

امیرحسین عبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید