phone
صفحه اصلی / وبلاگ / پرده ورتیکال آشپزخانه بهتر است چه رنگی انتخاب شود؟

پرده ورتیکال آشپزخانه بهتر است چه رنگی انتخاب شود؟

SEO WS
11 ماه پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

همه ما می‌دانیم که آشپزخانه قلب خانه است و چه بهتر از انتخاب یک پرده ورتیکال ، برای آشپزخانه شما می‌تواند باشد، انتخاب رنگ پرده ورتیکال آشپزخانه ، می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر آشزخانه شما داشته باشد و داشتن اطلاعات در مورد آن، می‌تواند به شما کمک بسیاری کند، پس همراه ما در پردکور باشید، تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

 

رنگ پرده ورتیلاین آشپزخانه

انتخاب رنگ پرده ورتیکال آشپزخانه

همانطور که در مقدمه برای شما گفتیم، انتخاب پرده ورتیلاین آشپزخانه و انتخاب رنگی مناسب با فضا، دکور و تم رنگی آشپزخانه شما، می‌تواند انتخابی سخت باشد، اول از هر چیز باید به سلیقه شخصی خودتان دقت کنید و به دکوراسیون کلی آشپزخانه خود نیز، نهایت دقت و توجه را داشته باشید، با تمام این‌ها، برای انتخاب رنگ پرده ورتیکال آشپزخانه، بهتر است به چند نکته مهم، توجه کنید:

۱. رنگ پرده آشپزخانه ، باید بر اساس هماهنگ بودن با بیشتر عناصر موجود در آشپرخانه شما انتخاب و خریداری شود (باید به رنگ دیوار‌ها، رنگ کابینت‌ها و اشیا و وسایل بزرگ آشپزخانه، دقت کنید).

۲. رنگی را انتخاب کنید که با مدل و طراحی کلی آشپزخانه‌ی شما سازگار باشد، مثلا اگر آشپزخانه‌ای دارید که به صورت کلاسیک طراحی شده است، انتخاب رنگ‌های مینیمال، کلاسیک و در عین حال طبیعی برای شما بسیار مناسب است، به عنوان مثال رنگ‌های سفید، بژ، قهوه‌ای تیره، سبز زیتونی و طوسی مناسب است. ولی اگر آشپز‌خانه‌ای به سبک مدرن دارید، باید پرده‌هایی با رنگ‌های شاد و زنده که همیشه جریان دارند را انتخاب کنید، رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد، نارنجی و آبی می‌تواند مناسب باشد. البته باز هم تاکید می‌کنیم که انتخاب تمام این رنگ‌ها اول از هرچیز، به سلیقه‌ی شخصی شما بستگی دارد.

۳. این موضوع را نیز فراموش نکنید که پرده‌هایی که تیره رنگ هستند، فضا و محیط آشپزخانه‌ی شما را کوچک‌تر از حد معمول نشان می‌دهند و برعکس آن، پرده‌های روشن، فضای آشپزخانه را بزرگتر و بازتر نشان می‌دهند.

۴. برای انتخاب و خرید پرده ورتیکال آشپزخانه، درست مانند پرده ورتیکال پذیرایی ، باید به شرایط نورگیری و نورپذیری آشپزخانه خود نیز، نهایت دقت را به عمل آورید، به این منظور که اگر آشپزخانه شما، نورگیری خوبی نداشته و به نور طبیعی دسترسی ندارد، پرده‌های روشن را انتخاب کنید، تا آشپزخانه شما نور بیشتری داشته باشد.

به صورت خلاصه، پرده‌های ورتیکال، رنگ‌ها و تنوع بسیار بالایی دارند و شما کاربران عزیز، می‌توانید با توجه به نکاتی که در بالا به شما گفتیم، رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید، که با سلیقه و سبک دکوراسیون شما نیز، هماهنگ باشد.

راهنمای انتخاب پرده ورتیلاین آشپزخانه

خصوصیات پرده ورتیکال

پرده‌های ورتیکال، در واقع به پرده‌هایی گفته می‌شوند که از آن‌ها برای پوشش‌دهی پنجره‌های بزرگ و همچنین در‌ها و شیشه‌های بزرگ بازشو استفاده می‌شود، این نوع پرده‌ها از چندین بخش عمودی درست شده‌اند، که به وسیله یک مکانیزم قابل انعطاف به راحتی به سمت راست و چپ حرکت می‌کنند.
علاوه بر رنگ پرده، موضوع مهم‌تری نیز هست که باید به آن دقت کنید، زیرا با توجه به نیاز‌های شما و محیط آشپزخانه‌ای که دارید، باید با خصوصیات این پرده نیز، آشنا شوید.
به عنوان مثال، اگر آشپزخانه‌ای دارید که در معرض بخار و رطوبت بالاست، پرده‌هایی با جنس مقاوم به آب و شستشو مانند پرده‌های PVC و یا پرده‌های آشپزخانه با جنس پلی‌استر مناسب شما هستند. به برخی از خصوصیات پرده ورتیکال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفارشی بودن : پرده‌های ورتیکال را به همراه گیره و هوکس ، می‌توانید به صورت کاملا سفارشی در طرح و رنگ دلخواه خودتان سفارش دهید. این پرده در انواع مختلفی از جمله پارچه‌ای، پلاستیکی و چوبی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

جلوگیری از نفوذ حرارت و نور زیاد : پرده‌های ورتیکال، قابلیت کنترل حرکت بخش‌های عمودی را در خود دارند و همین باعث می‌شود، بتوانند به خوبی از نفوذ گرما، نور و حرارت زیاد به داخل محیط، جلوگیری کنند. در واقع، عملکرد این پرده به خوبی در کاهش گرمای آفتابی و نور مستقیم بر روی سطح اتاق کمک می‌کند.

تمیز شدن آسان : پرده‌های ورتیکال، در مقایسه با دیگر پرده‌هایی که شست‌شوی آن‌ها بسیار سخت است، به راحتی قابل پاکسازی و شست و شو می‌باشند. این پرده منحصر به فرد، از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود، که در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند و می‌توان با استفاده از یک پارچه مرطوب و ملایم آن‌‌ها را پاک و تمیز کرد.

کنترل نور : با توجه به قابلیت حرکت بخش‌های عمودی، پرده ورتیکال به راحتی به عنوان یک کنترل‌کننده نور، در اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تغییر میزان انحراف بخش‌های پرده، می‌توانید میزان نوری که وارد اتاق می‌شود را تنظیم کرده و آن را کم و زیاد کنید.

ظاهر زیبا: همانطور که گفتیم، پرده‌های ورتیکال، تنوع رنگ، مدل و قیمت‌های بسیار بالایی دارند و با هر سلیقه‌ و بودجه‌ی مالی که باشید، می‌توانید این پرده‌های جذاب را تهیه کنید. با انتخاب پارچه با طرح‌های متنوع و جذاب، می‌توانید این پرده را به عنوان یک عنصر دکوراتیو در تزیین داخلی اتاق خود استفاده کنید.
دوام بالا: پرده ورتیکال معمولا از جنس‌های مقاومی ساخته می‌شود، که دوام بالایی دارند. این پرده می‌تواند در برابر تنش‌ها و کشیدگی مقاومت کند و به دوام بالایی دست یابد. بنابراین، این پرده یک انتخاب خوب برای استفاده در محیط‌های با رطوبت و شرایط سخت است.

انواع پرده ورتیلاین آشپزخانه

کلام آخر

در نهایت، با توجه به موارد فوق و نیازهای خود، می‌توانید پرده ورتیکال آشپزخانه مناسبی را انتخاب کنید، که به دکوراسیون آشپزخانه شما اضافه شود و همچنین کارایی بیشتری در جلوگیری از نفوذ حرارت و نور داشته باشد، فقط این نکته را فراموش نکنید که در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید تا با تم و دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما، هماهنگی لازم را داشته باشد.

SEO WS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید