phone
صفحه اصلی / وبلاگ / انواع والان برای پرده اتاق خواب

انواع والان برای پرده اتاق خواب

SEO WS
10 ماه پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

والان برای پرده اتاق خواب، می‌تواند زیبایی و جذابیت پرده‌های منزل شما را چند برابر کند و به دکوراسیون داخلی منزلتان، جلوه بسیار زیبایی را هدیه دهد، اما باید بدانید که والان‌ها برای منزل و پرده اتاق خواب، انواع متفاوتی دارند و باید قبل از خرید با آن‌ها آشنا شوید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما در پردکور باشید، تا شما را با انواع والان برای پرده اتاق خواب، آشنا کنیم.

  مدل‌های مختلف والان برای پرده اتاق خواب

معرفی مدل‌های مختلف والان برای پرده اتاق خواب

همانطور که در مقدمه گفتیم، والان‌‌ها برای پرده اتاق خواب ، انواع و مدل‌های متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1 . والان‌های دوطرفه :

این مدل‌ها بسیار هوشمندانه هستند و هم برای پرده اتاق خواب و هم برای پرده‌ آشپزخانه انتخاب خوب و مناسبی هستند. این نوع والان‌ها، دو طرف دارند و به هر دو طرف پرده‌‌های اتاق خواب شما، قابل نصب هستند. یعنی در هر دو طرف پرده، یک بخش والان وجود دارد و در هر طرف که بخواهید می‌توانید والان را وصل کنید.

2 . والان یک طرفه :

یکی دیگر از انواع والان برای پرده اتاق خواب، والان یک طرفه است. همانطور که از اسم این پرده مشخص است، برعکس والان دوطرفه، این والان فقط در یک طرف پرده قابلیت نصب دارد، چپ، راست و یا وسط.

3 . والان کنترل دستی :

 در این نوع والان‌ها، می‌توانید کنترل کردن والان و باز و بسته‌ کردن آن را با استفاده از دست انجام دهید، درست مانند پرده‌ پانچی

4 . والان کنترل الکترونیکی :

در این مدل از والان‌ها، کنترل باز و بسته کردن والان با استفاده از یک کنترل الکترونیکی انجام می‌شود و برای اتاق‌های مدرن، انتخاب بسیار خوبی هستند.

والان‌های جمع شونده

5 . والان اتوماتیک:

 در این نوع والان‌ها، با استفاده از سیستم‌های خودکار و اتوماتیک، والان به صورت خودکار باز و بسته می‌شود و به راحتی بدون نیاز به کنترل دستی، می‌توانید آن را باز و بسته کنید. این نوع والان برای محیط‌هایی با ابعاد بزرگ و پرده‌های بسیار سنگین مناسب است.

6 .  والان‌های جمع شونده:

در والان‌های جمع شونده، برخی از بخش‌های والان به صورت یکطرفه جمع می‌شوند، که در هنگام باز شدن پرده، والان از بین می‌رود و پرده به صورت عادی باز می‌شود.

7 . والان‌های فریم دار:

والان‌های فریم‌دار، در داخل یک فریم قرار داده شده‌اند و در هنگام باز شدن پرده، والان به داخل فریم فرو می‌رود.

آیا والان‌های جمع شونده برای پرده‌های سبک مناسب هستند؟

بله، والان‌های جمع شونده برای پرده‌های سبک نیز مناسب هستند. این مدل‌ها، درست مانند پرده زبرا هستند. در واقع، این نوع والان برای پرده‌هایی که از پارچه نازک و سبک تهیه شده‌اند، به خوبی کارایی دارند.

با جمع شدن والان در هنگام باز شدن پرده، پارچه پرده به راحتی باز می‌شود و هیچ گونه جای خالی یا ناهمواری در پرده ایجاد نمی‌شود. همچنین، این نوع والان برای پرده‌های با طول بلند و با استفاده از موتورهای الکترونیکی، به صورت خودکار و با سرعت بالا جمع می‌شوند که باعث آسایش بیشتر در استفاده از پرده می‌شود. به همین دلیل، والان‌های جمع شونده برای پرده‌های سبک و حتی پرده‌های سنتی نیز مناسب هستند.

والان برای پرده اتاق خواب

آیا والان‌های جمع شونده برای پرده‌هایی با پارچه‌های سنگین هم کارایی دارند؟

بله، والان‌های جمع شونده برای پرده‌هایی با پارچه‌های سنگین هم کارایی دارند، اما باید توجه داشت که برای پرده‌های سنگین، والان‌های دوطرفه بهترین گزینه هستند. زیرا والان‌های جمع شونده برای پارچه‌های سنگین، قابلیت پذیری کافی را ندارند و باعث ایجاد ناهمواری در پرده‌های اتاق خواب شما می‌شوند.

نتیجه‌گیری و کلام آخر

در کلام آخر، باید بگوییم که انتخاب والان برای پرده اتاق خواب، به سلیقه‌ و انتخاب شما بستگی دارد، درست است که والان‌ها انواع مختلفی دارند و اگر در ریل پرده از آن‌ها استفاده کنید، پرده‌های منزل و اتاق خواب شما، جلوه بسیار بهتری خواهد داشت. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که، والانی که انتخاب می‌کنید، حتما با تناژ رنگی اتاق خوابتان هم‌خوانی داشته باشد.

SEO WS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید