phone
صفحه اصلی / وبلاگ / از پرده مغناطیسی در چه قسمت‌ هایی می‌توان استفاده کرد؟

از پرده مغناطیسی در چه قسمت‌ هایی می‌توان استفاده کرد؟

nooshin
8 ماه پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

پرده مغناطیسی یکی از پرده‌های محبوب این روزهاست و توجه زیادی را به خودش جلب کرده است. اما می‌دانید که این پرده‌ها برای چه قسمت‌ و فضاهایی مناسب هستند؟ ما در پردکور قصد داریم تا شما را در انتخاب محل مناسب برای پرده‌‌های مغناطیسی، راهنمایی کنیم. پس همراه ما در این مقاله باشید.

پرده مغناطیسی برای چه قسمت‌هایی مناسب است؟

پرده‌های مغناطیسی همانطور که از اسمشان مشخص است به پرده‌‌هایی گفته می‌شوند که، از مغناطیس کمک می‌گیرند و با قطب‌های مثبت و منفی که دارند، به هم متصل می‌شوند. این قطب‌های مغناطیسی به هم جذب و از هم دور می‌شوند. این مدل مانند پرده اتاق خواب ، پرطرفدار و کاربردی است و از آن در مقابل ورودی ساختما‌ن‌‌ها، فروشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

این پرده‌ها دو قسمت دارند : قسمتی که بر روی پرده‌ها نصب می‌شود و مدلی که بر روی قاب پنجره یا درب‌ها استفاده می‌شود. برای نصب نوار مغناطیسی بر روی پرده، ابتدا باید نوار مغناطیسی را بر روی بالای پرده قرار دهید و با استفاده از دستگیره‌ها، آن را به پرده متصل کنید. سپس نوار مغناطیسی را به قاب پنجره یا درب متصل کنید تا پرده به‌طور کامل بسته شود و شکل و طرح آن حفظ شود.

پرده-مغناطیسی

1 . پرده مغناطیسی مناسب برای درهای ورودی که حیاط دارند

یکی از محل‌هایی که می‌توانید از پرده‌های مغناطیسی استفاده کنید، در درب ورودی است. منزلی دارید که درب ورودی آن در حیاط است و یا خانه‌‌های ویلایی در شهر‌ها متفاوت دارید، دیگر نباید نگران ورود پشه و مگس‌ها و همچنین دیگر حشرات باشید، زیرا این پرده‌‌ها راه ورودی را به صورت کامل می‌بندند و مانع آمدن حشرات به داخل خانه می‌شوند، درست برعکس پرده هوشمند که قابلیت باز و بسته شدت به صورت کنترلی را دارد، این پرده‌ها به صورت دستی و به کمک مغناطیس‌ها باز و بسته می‌شوند. در واقع، این خاصیت مغناطیسی باعث می‌شود که پرده مغناطیسی بتواند به راحتی تنظیم شود و با اندازه و وزن پرده‌ها سازگاری داشته باشد.

 2 . استفاده از پرده‌های مغناطیسی در حمام

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توانید از این پرده پرکاربرد استفاده کنید، حمام است. می‌توانید در بخشی که حمام می‌کنید از این پرده استفاده کنید،‌ با این پرده دیگر بخش‌های حمام خیس نخواهند شد و با خیال راحت و بدون مزاحمت دوش می‌گیرید.

3 . درب‌ها و ورودی‌های ساختمان‌ها

پرده مغناطیسی می‌تواند به عنوان درب مغناطیسی برای ورودی‌های داخلی و خارجی، مانند درب‌های بالکن، درب‌های محوطه خارجی، درب‌های قابل حمل و درب‌های اتاق‌ها و ساختمان‌ها استفاده شود.

خرید-پرده-مغناطیسی

4 . بالکن‌ها و تراس‌ها

اگر بالکن یا تراسی دارید، پرده مغناطیسی می‌تواند به عنوان یک درپوش برای همراهی شما با تماشای چشم‌انداز، حفاظت از محیط خصوصی شما و جلوگیری از ورود حشرات مورد استفاده قرار گیرد.

5 . فضاهای باز و اماکن خارجی

در فضاهای باز مانند کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و تراس‌های رو باز، پرده مغناطیسی می‌تواند به عنوان یک پوشش کارآمد و جذاب به کار برده شود.

ویژگی‌ و مزیت‌های پرده‌های مغناطیسی

  1. راحت برای استفاده : نصب این پرده‌ها بسیار راحت است زیرا با تأثیر نیروی مغناطیسی، پرده به طور خودکار بسته یا باز می‌شود و نیازی به کشیدن و جمع کردن دستی ندارد و می‌توانید برای ورودی حیاط خود از آن‌‌ها استفاده کنید.
  2. ورود هوای تازه به داخل محیط‌ : پرده‌های پارچه‌ای امکان ورود هوا را به داخل کمی دشوار می‌کنند، پرده‌‌هایی مثل پرده ورتیکال اتاق خواب به دلیل جنس‌های به نسبت ضخیمی که دارند هوا را به سختی از خود انتقال می‌دهند ولی در مورد پرده‌‌های مغناطیسی این امر کاملا برعکس است.
  3. طراحی خاص و مدرن : این پرده‌ها جزو مدل‌های ترند هستند و می‌توانند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی شما نقش خوبی داشته باشند،  طراحی این پرده‌‌ها مینیمال و ساده است.
  4. انعطاف‌پذیری: این نوع پرده قابلیت انعطاف بالایی دارد. می‌توان آن را در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تهیه کرده و به تناسب درب یا پنجره‌ای قرار داد.
  5. جلوگیری از حشرات و آلودگی‌ها: پرده مغناطیسی قادر به جلوگیری از ورود حشرات، مگس‌ها، پشه‌ها و آلاینده‌های معلق در هوا می‌باشد. این عملکرد موجب محافظت از داخل فضا در برابر آلودگی و بیماری‌زایی می‌شود.
  6. دوام و مقاوت بسیار بالا : مقاومت این مدل درست مانند پرده زبرا بالا می‌باشد. اکثر پرده‌های مغناطیسی از مواد با کیفیت و مقاوم تهیه می‌شوند. این مواد عمر مفید بیشتری دارند و در برابر سایش و ضربه مقاومت بیشتری دارند.
  7. قابلیت شست و شو: بسیاری از پرده‌های مغناطیسی مانند پرده ورتیکال پذیرایی قابل شستشو هستند. پس این امکان به شما اجازه می‌دهد تا پرده را به راحتی تمیز کرده و به نظافت و بهداشت بالایی دست یابید.

انواع-پرده‌های-مغناطیسی

نتیجه‌گیری نهایی پردکور

به طور کلی، پرده مغناطیسی در هر مکانی که نیاز به پوششی با قابلیت باز و بسته شدن آسان داشته باشید و از شر حشرات مزاحم راحت شوید، مناسب هستند. کاربردهای پرده مغناطیسی بسته به نوع و مدل مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد و باید به نحوه نصب و شرایط محیطی مربوطه توجه کنید.

nooshin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید