phone
صفحه اصلی / وبلاگ / در تابستان برای خرید پرده چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

در تابستان برای خرید پرده چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

امیرحسین عبادی
2 سال پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

در تابستان برای خرید پرده چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

در همه فصول بخصوص فصل تابستان سوالاتی در خصوص انتخاب نوع پرده متناسب با فضای مورد نیاز، جنس پرده، رنگ و طرح زیبا و حتی نحوه استفاده و نگهداری آن‌ها از پرده فروشان یا افرادی که در زمینه پارچه پرده‌ای تخصص دارند پرسیده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به برخی از این سوالات پاسخ دهیم.

ویژگی پرده‌های مناسب فصل تابستان

در انتخاب پرده مناسب برای استفاده در فصل تابستان باید فاکتور‌هایی در نظر گرفته شود که در ادامه به آن‌‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • جنس پرده
  • رنگ و طرح پرده
  • آستر داشتن یا نداشتن پرده
  • اقلیم آب و هوایی محل مورد نظر
  • مدل پرده و نحوه استفاده راحت از پرده

 

جنس پرده تابستانی

برای استفاده از نور آفتاب به طور دلخواه در فصل تابستان بهتر است تا از پرده‌هایی با جنس مناسب استفاده شود مثلا برای افرادی که می‌خواهند نهایت استفاده را از نور خورشید، حس لطافت و تازگی را از عبور آن داشته باشند بهتر است از پرده‌های با پارچه‌‌‌های حریر و تور برای مثال پرده پانچی حریر استفاده کنند.

پرده مدرن

رنگ و طرح پرده مناسب تابستان

در بعضی از فضا‌ها ممکن است به دلیل جنوبی یا شمالی بودن، میزان شدت نور تابیده به داخل فضا در تابستان باعث شود تا افراد به دنبال فضای تاریک و خنک باشند. بنابراین به راحتی می‌شود از پرده‌هایی تیره‌تر و با پوشانندگی بیشتری مانند پرده لوردراپه  استفاده کرد.

ولی در حالت عادی و درصورتی که افراد تمایل دارند تا نور آفتاب را در جای جای محیط حس کنند پس بهتر است از رنگ‌‌های ملایم و پاستیلی رنگ که حس شور بسیاری و خنکی به فضا در فصل تابستان می‌دهد استفاده نمایند. رنگ‌هایی مانند آبی آسمانی، صورتی کمرنگ، کرمی روشن، بنفش روشن و …

پرده رنگی

آستر داشتن یا نداشتن پرده‌های تابستانه

در فرهنگ و جامعه ایرانی اغلب از آستری پرده برای منازل استفاده می‌شود زیرا هم پوششی مضاعف برای حفظ حریم خصوصی منزل است و هم مانع از ورود نور زیاد به داخل خانه و تابش آن بر سایر لوازم منزل می‌شود.

در صورتی که در فضای مورد نظر از پرده با آستری استفاده می‌شود بهتر است یکی از پرده یا آستری ضخیم و دیگری نازک باشد تا به راحتی بتوان با کنار زدن یکی از آ‌ن‌ها میزان نور ورودی به محیط را کنترل کرد.

پرده ساده

اقلیم آب و هوایی محل مورد نظر

امروزه اقلیم، نوع آب و هوای محل مورد نظر برای نصب پرده مدرن یکی از عوامل مهم به حساب می‌آید و در هنگام انتخاب و استفاده از پرده‌های تابستانی بهتر است با اقلم آب و هوایی آن منطقه آشنا باشند. کشور ایران دارای اقلیم‌های متنوع سردسیری،‌گرمسیری و کویری، معتدل و مرطوب می‌باشد .

آب و هوای گرمسیری و کویری

در شهر‌هایی مانند سمنان، یزد و اصفهان که دارای  آب و هوای گرمسیری هستند و تابش آفتاب به صورت مستقیم و شدید است از هر نوع پارچه پرده‌ای نمی‌توانند برای پرده استفاده کنند چون همانطور که می‌دانید آفتاب قاتل منسوجات است و اگر نور خورشید با شدت به روی پرده‌ای بتابد که پارچه آن پرده در مرحله تکمیلی بافت خود به مقدار خوبی آنتی uv بهش وارد نشده باشد ممکن است خیلی زود پرده بپوسد و از بین برود.

پرده مدرن

در این مناطق علاوه بر آنتی uv بودن پرده اتاق خواب ، پذیرایی و یا هرجای دیگر باید به ضخامت آن پرده نیز توجه شود. برای جلوگیری از ورود نور خورشید در محیط مورد نظر در فصل تابستان بهتر است از پرده‌های ضخیم استفاده شود تا جلوی عبور نور آفتاب را بگیرد. حال افرادی که به دنبال مقدار کمی از نور خورشید هستند می‌توانند از پرده های دو لایه که یکی از لایه‌های آن ناز و از جنس حریر یا تور است و جنس لایه دیگری به نسبت ضخیم است استفاده نمایند تا در صورت لزوم به راحتی بتوانند میزان نور ورودی به محل را کنترل کنند.

مناطق معتدل و سردسیری

در شهر‌هایی مانند تهران، تبریز و اردبیل که آب و هوایی معتدل و سردسیری دارند به دلیل اینکه تابش نور آفتاب در این شهر‌ها به صورت مستقیم نیست و گرمی هوا طاقت فرسا نمی‌باشد با دست باز و راحت‌تر می‌توانند پرده مورد نظر خود که می‌تواند پرده پلیسه باشد را انتخاب نمایند.

پرده ویلایی

مناطق مرطوب و شرجی

شهر‌‌های شمالی و جنوبی به دلیل کنار آب قرار داشتن بسیار شرجی و مرطوب می‌باشند. در این مناطق به دلیل گرما و رطوبت زیاد علاوه بر نکاتی که در قسمت مناطق گرمسیری و کویری گفته شد باید به نکات دیگری مانند رطوبت زیاد توجه نمایند.

اکثر پارچه پرده‌‌ها وقتی در معرض رطوبت زیاد قرار بگیرند ولی به آن رسیدگی و مراقبت نشود ممکن است شروع کنند به کپک زدن و پس از آن پوسیده شوند.

حتی در انتخاب ابزار‌ آلات پرده حتما باید از جنس‌هایی مانند آلومینیوم، استیل و پلاستیک استفاده نمایند تا دچار زنگ زدگی نشوند.

پرده زبرا تیره

مدل پرده و نحوه استفاده راحت از پرده

در تابستان برای مناطقی که آب و هوای خوب و بهتری نسبت به مناطق دیگری دارند ممکن است مردم بخواهند پرده را کنار بزنند یا پنجره را باز کنند تا از این هوای خوب استفاده کنند و لذت ببرند. بنابراین اکثر مشتریان به دنبال مدل پرده‌ای هستند که به راحتی بشود آن را باز و بسته یا کنار زد پی پیشنهاد تیم پردکور به آن‌‌ها استفاده از پرده‌ شید، پرده زبرا ، کرکره‌ای و پلیسه می‌باشد که به دلیل بالا رو یا کنار رو بودن و به وسیله زنجیری که دارند به راحتی کنار داده می‌شوند.

برای پرده‌های پارچه‌ای هم این امکان وجود دارد تا از ریل و چوب پرده‌های خاص استفاده کنند که به صورت اتوماتیک دستی پرده خود را جمع کنند. همچنین می‌توانند هر نوع از پرده‌های خود را هوشمند یا برقی نمایند تا به وسیله ریموت یا یک دکمه پرده خود را به حرکت در بیاورند.

خرید پرده مناسب تابستان

پرده‌‌های نسبتا سبک و قیمت مناسب در فصل تابستان استفاده می‌شوند.  برای خرید هر نوع از پرده‌ها فقط کافیه مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس براساس مدل آن اندازه پنجره خود را گرفته و به صورت اینترنتی در سایت پردکور ثبت سفارش نمایید.

امیرحسین عبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید