phone
صفحه اصلی / وبلاگ / آیا رنگ پرده باید متناسب با محیط انتخاب شود؟

آیا رنگ پرده باید متناسب با محیط انتخاب شود؟

SEO WS
1 سال پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

  گفتنی است که امروزه روانشناسان حوزه رنگ شناسی به تاثیر رنگ‌ها برروی زندگی افراد، احساسات و رفتارشان پی‌برده‌اند. رنگ‌های استفاده شده در محیط و وسایل اطرافمان بسیار الویت دارند زیرا که استفاده از رنگ‌های مناسب باعث آرامش و راحتی شده و رنگ‌های نامناسب باعث ناراحتی و افسردگی می‌شود. در دکوراسیون‌های داخلی عواملی هستند مانند نور، سبک و لوازم استفاده شده که رنگ‌های استفاده شده در آن‌ها بسیار تاثیر گذار است.

امروزه افرادی که می‌خواهند برای دکوراسیون منزل خود خرید پرده انجام دهند به دنبال رنگ‌هایی خنثی برای ایجاد فضای مینیمال هستند. ولی باید دقت نمایید که رنگ پرده مناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شود. به طور کل می‌توان گفت که انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی محیط بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید عوامی چون موارد زیر در آن رعایت شود:

  • انتخاب پالت رنگی مناسب
  • برای به روز بودن می‌توان رنگ‌های روز یا مد سال را انتخاب کرد
  • توجه به رنگ اصلی و زمینه یا همان رنگ‌ دیوار‌ها
  • در نظر داشتن رنگ دیگر لوازم و اثاث محیط
  • توزیع اصولی رنگ‌ها در فضا
  • توجه به میزان علاقه افراد به میزان نور‌دهی
  • استفاده از رنگ‌هایی خنثی برای زیباتر کردن محیط

برای اطلاعات بیشتر درباره پرده‌ هتل با پرده کور همراه باشید.

رنگ پرده پذیرایی

انتخاب رنگ پرده محیط مورد نظر

پرده‌‌ها یکی از همین تجهیزاتی هستند که رنگشان بسیار برروحیه افراد و سبک زندگیشان تاثیر می‌گذارد. زیرا که نور طبیعی یکی از مهمترین و بهترین عناصر طبعیت در دکوراسیون‌‌ها می‌باشد و پرده تنظیم کننده و عبور دهنده این نور به داخل منزل یا همان دکوراسیون مورد نظر است. شما به راحتی می‌توانید پرده خود را از سایت پردکور تهیه نمایید.

انتخاب رنگ پرده بر اساس کاربری اتاق

یکی از مواردی که در هنگام خرید پرده و انتخاب رنگ باید به آن توجه شود نوع کاربری محیط یا اتاق مورد نظر است برای مثال می‌توان گفت که در انتخاب رنگ پرده اتاق خواب باید به میزان انتقال حس‌های آرامش، هیجان، پاکی و صمیمیتی که رنگ به اتاق خواب شما می‌دهد توجه نمایید. در ادامه کاربری‌های‌ دیگری چون پرده آشپزخانه و پرده پذیرایی را بررسی خواهیم کرد.

رنگ پرده سالن پذیرایی

در هنگام انتخاب پرده پذیرایی باید رنگ پرده را زیر حالت‌های مختلف نور تماشا کنید زیرا رنگ پرده ممکن است با میزان نور کم و یا زیاد تغییر کند برای مثال رنگ‌هایی چون بنفش ، یاسی و یا آجری بر زیر نور تغییر رنگ می‌دهند.

همچنین رنگ پرده ممکن است در بزرگتر نشان دادن فضای پذیرایی نیز تاثیر داشته باشد مثلا در صورت استفاده از رنگ‌های تیره برروی پرده‌ پانچی ، پذیرایی را کوچکتر نشان می دهد. همچنین رنگ‌هایی مانند سفید، آبی، سبز و دیگر رنگ‌های روشن و ساده خیلی بیشتر از رنگ‌های دیگر فضا را دلباز تر نشان می‌دهند.

رنگ پرده آشپزخانه

پرده‌هایی که برای آشپزخانه انتخاب می‌شوند باید در عین سادگی بسیار شیک و متناسب با دکوراسیون آشپزخانه باشند. بهتر است رنگ پرده‌ آشپزخانه را بطوری انتخاب کنید که در صورت قرار گرفتن در معرض ذرات معلق و بخار غذا به سرعت کدر یا کثیف نشوند زیرا در این صورت باید.

همچنین در هنگام خرید پرده آشپزخانه به رنگ کابینت، کاشی، دیوار و ست لوازم آشپزخانه توجه نمایید. فراموش نکنید که استفاده از بعضی رنگ‌ها مانند زرد، قرمز، نارنجی روشن موجب دلبازی فضا و در نتیجه تحریک اشتهای انسان‌ها می‌شوند.

رنگ پرده آشپزخانه

رنگ پرده اتاق خواب

قبل از خرید پرده مدرن اتاق خواب باید به مورد بسیار مهمی توجه کنیم و آن سن افرادی است که درون آن اتاق سکونت دارند. فضای اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که افراد در آن با هر سن و سال یا حس و حالی هستند احساس آرامش، رفع خستگی داشته باشند به نوعی می توان گفت فضای اتاق آرامش بخش، تسکین دهنده باشد.

در اتاق خواب از پرده‌هایی که رنگ جیغ مانند قرمز ، نارنجی فسفری دارند پرهیز کنید زیرا که ممکن است موجب اختلال در خواب شود.

علاوه بر رنگ پرده ورتیکال اتاق خواب یا دیگر انواع پرده برای آنکه راحتی مناسبی را به محیط بدهد در نوع آن دقت نمایید برای مثال پرده زبرا اتاق خواب که دارای رنگی فیروزه‌ای روشن است به فضای اتاق شما جلوه‌ای خاص می‌بخشد.

رنگ پرده اداری

رنگها در زندگی روزمره‌ی ما بدون اینکه به آن توجه ویژه ای داشته باشیم اثر گذار می‌گذارند. مثلا در بیمارستان‌ها برای آن که بیماران و کادر درمان دارای آرامش باشند بیشتر از رنگ‌های سفید و آبی روشن استفاده می‌نمایند. در محیط‌های اداری، تجاری و شرکتی که ممکن است افراد تایم زیادی از روز خود را در آن‌جا بگذرانند بنابراین بسیار مهم است که فضای اطرافشان مورد پسند و دلخواهشان باشد. در همین چند سال اخیر فضای خشک و رسمی شرکت‌ها جای خود را به فضا‌های مدرن با رنگ‌های شاد داده‌اند زیرا که هرچه محیط کار شادتر باشد و یا از رنگ‌های شادی استفاده شده باشد راندمان و بازدهی کار بالا می‌رود. برای همین حتی در فضا‌های شرکتی هم باید علاوه بر بحث تنظیم نور ورودی به محیط از پنچره به رنگ پرده اداری توجه شود.

رنگ پرده اداری

پرده‌هایی چون پرده ورتیلاین ، زبرا ، شید برای محیط‌های کاری بسیار مناسب هستند.

SEO WS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید