phone
صفحه اصلی / وبلاگ / راهنمای انتخاب پارچه پرده‌ ای

راهنمای انتخاب پارچه پرده‌ ای

SEO WS
1 سال پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

یکی از ابزار‌های مهمی که در زیبایی دکوراسیون داخلی منازل و ادارات نقش تعیین کننده‌ای دارد پرده و پارچه پرده‌ ای است بنابراین باید در انتخاب پرده‌ها نهایت سلیقه و دقت را به خرج داد.

امروزه پرده‌هایی با تنوع رنگی بالا و جنس و مدل‌های محتلفی را می‌توانید در بازار بیابید و متناسب با سلیقه و دکوراسیون داخلی محیط مورد نظرتان سفارش داده و تهیه نمایید. یکی از مواردی که در هنگام خرید پرده باید به آن توجه شود جنس و نوع پارچه ‌ای است که از آن پرده دوخته یا تهیه می‌شود. ما در ادامه قصد داریم تا شما را در خرید پارچه پرده‌ ای راهنمایی کنیم.

پارچه مناسب پرده

نکات مهم در خرید پارچه پرده‌ای

یکی از راه‌هایی که به آسانی می‌توانید دکوراسیون خانه خود را زیبا کنید انتخاب درست پارچه پرده است. در بازار پارچه‌هایی با جنس‌های مختلفی چون ابریشم، کتان، پنبه، نخ، ابریشم و… وجود دارد که به راحتی و متناسب با سلیقه خود در هر نوع رنگ و هارمونی فضای مورد نظرتان می‌توانید انتخاب کنید. در ادامه مواردی را نام خواهیم برد که جدای از سلیقه شخصی باید به آن‌ها توجه نمایید.

ماندگاری پرده :  ممکن است در بدو ورود به مغازه پارچه فروشی چشمتان به پارچه‌هایی بیافتد که بسیار جذاب و زیبا هستند ولی پس از لمس آن‌ها متوجه شوید که جنس مرغوب و دوام چندانی ندارند. در این مواقع باید در نظر داشته باشید که اگر قصد شما فقط تغییر دکور، زیبایی و تنوع آن است به راحتی می‌توانید این پارچه‌های زیبا را انتخاب نمایید ولی در صورتی که جز افراد تنوع طلب نمی‌باشید بیشتر به دنبال پارچه‌ای با استقامت و مقاومت بالا هستید به سراغ دیگر جنس‌های پارچه مانند کتان یا مخمل بروید.

سهولت و راحتی در نگهداری پرده : شما باید بسته به نوع و جنس پارچه پرده از آن مراقبت و نگهداری نمایید به این صورت که بعضی از پارچه‌ها از جنس ابریشم و یا مخمل نیاز به شستشو‌ی دقیق و با احتیاط دارند و بهتر است تا به دست خشکشویی شسته شوند در حالی که پارچه‌هایی از جنس الیاف مصنوعی را می‌توان به راحتی درون لباسشویی و یا در منزل شست بدون آنکه آسیبی به آن‌ها وارد شود.

 پارچه پرده‌ای کتان

پرده مقرون به صرفه: اگر به دنبال پرده‌‌ای مقرون به صرفه هستید باید بدانید دوخت پرده‌ها خود نیز دارای هزینه می‌باشند بنابراین پارچه پرده را باید با قیمت مناسبی تهیه نمایید. برای خرید پارچه پرده ای بهتر است بدانید که گران‌ترین و بهترین نوع پرده از جنس ابریشم طبیعی بوده و پنبه یکی از کم هزینه ترین پارچه‌ها می‌باشد.

پرده مناسب دکوراسیون: همانطور که می‌دانید پارچه‌های مختلف دارای کاربرد‌های متفاوتی نیز هستند برای همین هم در قسمت‌های مختلف و برای کاربرد‌های مختلف چون پرده اتاق خواب ، پرده پذیرایی ، پرده آشپزخانه از پارچه‌های متناسبی استفاده می‌کنند. توصیه تیم پردکور به شما این است که برای پرده اتاق خواب که یکی از قسمت‌های آرامش بخش و محل استراحت ساکنین منزل است از پرده‌های ظریف و روشن استفاده نمایید. همچنین برای پرده پذیرایی نیز به دلیل داشتن سبک و دکوراسیون خاص باید پرده‌ای انتخاب شود که متناسب با دکوراسیون باشد و با سایر لوازم منزل هارمونی زیبایی ایجاد نماید.

نور طبیعی : اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به دنبال روشنایی و نور طبیعی هستند بهتر است تا پرده‌های خود را بر اساس میزان نوری که می‌خواهید وارد محیط مورد نظرتان شود انتخاب نمایید مانند پرده‌هایی شفاف یا نخی بنابراین این پرده‌ها که در معرض نور خورشید قرار خواهند گرفت باید از نوعی باشند که به زودی آسیب نبینند و کمرنگ نشوند.

در صورتی که خواستار ورود نور نسبتا کمی به داخل محیطتان هستید از پارچه‌هایی که بافتی بافت دار دارند مانند کتان استفاده نمایید.

و در آخر اگر می‌خواهید نور به طور کامل مسدود شود پرده‌های مخملی به دلیل سنگین بودن و مات بودنشان، پرده‌‌های بلک اوت یا خاموشی به دلیل آستری خاصی که دارند بهترین گزینه هستند.

تعدیل دما: بعضی از پرده‌ها را می‌توان عایق گرما، سرما و حتی صوت دانست که بسته به جنس پارچه استفاده شده به تعدیل دمای اتاق کمک کرده و گرما را دورن خود نگه می‌دارند برای مثال پرده‌هایی که از جنس پارچه مخمل، جیر هستند گزینه بسیار مناسبی برای فصل زمستان و مناطق سردسیری می‌باشند. و در فصل تابستان برای داشتن اتاقی خنک بهتر است پارچه‌هایی با جنس پنبه برای پرده‌هایتان انتخاب نمایید.

انواع جنس پارچه پرده‌ ای

هر نوعی از پارچه مناسب پرده بر اساس وزن، ویژگی نور دهی، دوام و مقاومت در برابر نور خوشید و همچنین بافت نیز دسته بندی می‌شوند. که باید متناسب با محیط مورد نظر یعنی پرده آشپزخانه ، اتاق خواب ، پرده اداری این نوع پارچه انتخاب و تهیه شوند. در ادامه تعدادی از جنس پارچه پرده‌ای را باهم مرور خواهیم کرد:

طرح های مختلف پارچه پرده ای

پارچه پرده‌ ای پلی استر

جنس این نوع پارچه‌ها به گونه‌ای است که چروک و جمع نمی‌شوند شستشو و مراقب از آن‌ها آسان است و همچنین مقرون به صرفه و با دوام هستند این جنس از پارچه‌ها بسیار مناسب پرده اتاق خواب کودک ، اتاق خواب بزرگسالا و اتاق‌های نشیمن می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که این پارچه‌ها اصلا مناسب فضای آشپزخانه نیستند زیرا به سرعت آتش می‌گیرند، بوی مواد غذایی را سریع جذب می کنند و جریان هوا از میان آن عبور نمی‌کند.

پارچه پرده ای از جنس پشم

در صورتی که به دنبال پرده‌هایی لوکس  و یا با طراحی کلاسیک هستید پارچه پشمی بهترین گزینه است . از خواص این نوع پارچه می توان به ضد حریق بودن آن، ظاهر سنگین و خواص حرارتی بالا اشاره نمود. فقط توجه نمایید در هنگام خرید ریل پرده حتما توع محکم و مقاوم آن را انتخاب نمایید زیرا این پرده‌ها کمی سنگین تر از دیگر انواع پرده‌ها می‌باشند.

پارچه‌های مخملی برای پرده

برای ایجاد زرق و برق در فضای سالن پذیرایی پارچه‌های مخمل بسیار مناسب هستند همچنین این پارچه‌ها ساخته شده از الیاف طبیعی و مصنوعی می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های این پارچه پرده‌ای می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • ضخیم و سنگین
  • پوشش کامل پنجره‌ها
  • جلوگیری از عبور هوای سرد
  • ایجاد ظاهری سلطنتی در اتاق
  • جلوگیری عالی از عبور نور و صدا

پارچه پرده‌ ای ابریشم

ابریشم‌ها پارچه‌هایی سنگین هستند که تقریبا به طور کامل پنجره‌ها را پوشش می‌دهند ولی باید بدانید که مقاومتشان در برابر نور خورشید کم بوده و به سرعت آسیب می‌بینند بنابراین در هنگام انتخاب و دوخت این پارچه برای پرده‌های خود بهتر است تا از زیر پرده‌ای یا آستری استفاده کنید. از این پارچه پرده‌ ای بیشتر در فضا‌های رمانتیک و رسمی مانند اتاق خواب و سالن غذاخوری استفاده می‌نمایند

پارچه پرده ای کتان

پارچه پرده‌ ای کتان

یکی از قوی ترین الیاف‌ طبیعی شناخته شده کتان می‌باشد که می‌توان به دلیل دوام و مقاومتش در طولانی مدت روی آن حساب کرد. در بعضی از مواقع کتان‌ها را با الیاف مصنوعی ترکیب می‌کنند تا خواص و دوام آن را افزایش داده و بافت آن را متفاوت نمایند.

SEO WS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید