phone
صفحه اصلی / وبلاگ / استفاده از حلقه فلزی پرده بهتر است یا حلقه پلاستیکی پرده؟

استفاده از حلقه فلزی پرده بهتر است یا حلقه پلاستیکی پرده؟

SEO WS
1 سال پیش
مدت زمان مطالعه : چهار دقیقه

امروزه در بیشتر منازل از پرده استفاده می‌شود یعنی به نوعی می‌توان گفت که پرده از ارکان اصلی خانه است که علاوه بر جلوه زیبا و متفاوتی که به محیط می‌دهد از عبور نور به داخل محیط و خرابی لوازم منزل جلوگیری می‌کند. پرده‌هایی که در بازار به صورت حضوری یا در سایت ‌های پرده فروشی مشاهده می‌کنید دارای رنگ‌های‌ مختلف، مدل، طرح، سبک، جنس و ابعاد متفاوت می‌باشند. بنابراین شما قبل از خرید پرده برای محیط مورد نظرتان باید عواملی چون رنگ لوازم و اکسسوری محیط، سبک دکوراسیون ، میزان نور دهی پنجره، ابعاد و مدل پنجره و خیلی موارد دیگر را بررسی نمایید.

حلقه پلاستیکی پرده یا فلزی

تجهیزات پرده

برای نصب پرده با در نظر گرفتن نوع و سبک پرده به تجهیزات و لوازمی نیاز است تا بتوان آن‌ها را به بهترین حالت ممکن آویزان کرد و از جلوه و زیبایی که به محیط می‌دهد استفاده نمود. تجهیزات و وسایل پرده عبارت‌اند از:

نوار پرده

نوار پرده را بر اساس نوع پرده انتخاب می‌کنند زیرا نوار پرده تعیین کننده ظاهر و مدل پرده است و دارای انواعی چون چین دار، مدادی و پانچی می‌باشد که این مدل از نوار پرده برای پرده اتاق خواب بیشتر استفاده می‌شود.

گیره پرده

گیره پرده وسیله‌ای است که به راحتی در فروشگاه‌‌ها و خرازی فروشی‌‌ها یافت می‌شود و وظیفه آن اتصال پرده به میله می‌باشد. این گیره پرده دارای یک نمونه به نام قلاب یا هوکس می‌باشد که در جنس‌های مختلفی چون فلزی و پلاستیکی تولید می‌شوند و از دید تماشاگر پنهان هستند. همچنین برای شناخت دو نوع دیگر گیره پرده می‌توان به گیره سوراخ دار و گیره قلاب دار اشاره نمود.

ریل پرده

یکی دیگر از ابزار پرده ریل پرده می‌باشد که پارچه پرده به وسیله گیره یا حلقه از آن‌ها آویزان می‌شوند. درصورتی که از زیر پرده یا آستری پرده استفاده شود باید از دو عدد ریل پرده یا چوب پرده استفاده نمود.

حلقه پرده

یکی از لوازم ضروری نصب پرده حلقه‌ها می‌باشند که به آن‌ها حلقه پانچ نیز می‌گویند طرز استفاده از آن‌ها به اینگونه است که نوار پرده پانچی به صورت حلقه حلقه سوراخ شده سپس این حلقه‌ها به این سوراخ ها متصل می‌شوند و بعد از آن میله پرده از داخل این حلقه‌‌ها عبور می‌کند. این حلقه پرده‌ها دارای دو نوع فلزی و پلاستیکی هستند.

در نگاه اول ممکن است فکر کنید که حلقه‌های فلزی به دلیل ساختارشان باید محکم و مقاوم‌تر بوده و طول عمر بیشتری داشته باشند؛ ولی اینگونه نیست زیرا پرده جزو آن دسته از لوازم منزل است که به دلیل سریع کثیف شدن، زود زود شسته می‌شود بخصوص در کلان‌ شهر‌هایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و … که آلودگی هوا در آن‌ها بسیار زیاد است. بنابراین با وجود اینکه فلز به دلیل ساختارش مقاوم می‌باشد ولی در اثر شستشوی زیاد پرده ممکن است زنگ بزند و سریعتر از بین برود.

حلقه پرده

پس خوب است بدانید که استفاده از حلقه پرده پانچ پلاستیکی ساخته شده از پلاستیک فشرده هم دارای استحکام بالا بوده و هم در برابر رطوبت و آب ضد زنگ هستند، بنابراین این حلقه پلاستیکی به دلیل نوع کارایی و نحوه استفاده بسیار محبوب‌تر است. این حلقه پانچ‌ها به آسانی و بدون نیاز به دستگاه خاصی و تنها به صورت دستی بر روی یکدیگر چفت و از مواد درجه 1 و مقاوم ساخته می‌شوند.

همچنین حلقه‌های فلزی بسیار ساده هستند و زیاد قدرت مانور در رنگ و طرح ندارند در صورتی که حلقه‌های پلاستیکی در 30 رنگ مختلف با طرح ها و مدل‌های متنوع در بازار به فروش می‌رسند و به راحتی در صورت خسته شدن از طرح و رنگشان می‌توان آن‌ها را تعویض نمود.

حلقه فلزی پرده

حلقه پرده متحرک

نوع دیگری از حلقه پرده وجود دارد که دیگر برروی نوار پرده پانچی اتاق خواب یا پذیرایی نصب نمی‌شوند بلکه به داخل چوب پرده می‌روند. این حلقه‌ها دارای سه مدل پلاستیکی، چوبی و فلزی می‌باشند.

حلقه پرده چوبی: این مدل را در چوب پرده‌هایی از جنس چوب استفاده می‌کنند.

حلقه پرده فلزی: برای استفاده از این حلقه پرده بهتر است تا از چوب پرده فلزی استفاده کرد زیرا مقاومت این نوع چوب پرده‌ها و حلقه‌ها به دلیل فلز بودن جنسشان بالاست و هم اینکه فلز بر روی فلز راحت‌تر حرکت می‌کند در نتیجه پرده به راحتی باز و بسته می‌شود.

 

حلقه پرده پلاستیکی: این حلقه‌ها به دلیل اینکه از جنس پلاستیک هستند ممکن است در صورت زیاد بودن وزن پرده مقاومت و استحکام خود را از دست بدهند و بشکنند.

 

حلقه پرده پلاستیکی

مشخصات فنی تولید حلقه پانچ پرده

ضخامت حلقه پرده پانچی بین 0/6 تا 1/0 سانتیمتر بوده و قطر بیرونی حلقه 7 و قطر داخلی حلقه 4/5 سانتیمتر است، که برای تمامی چوب پرده‌های پانچ مناسب می‌باشد. درون این حلقه‌ها چهار زائده پلاستیکی برای نگهداری بهتر پارچه به خود وجود دارد که مانع از سرخوردن و کیست شدن پارچه پس از اتصال حلقه ها بر روی یکدیگر می‌شود.

سخن آخر

از آنجایی که از پرده‌های پارچه‌ای بخصوص مدل پانچی به عنوان پرده پذیرایی یا اتاق نشیمن استفاده خواهید کرد باید وقت و حوصله بیشتری برای تهیه لوازم و نصب این پرده‌ها به خرج دهید زیرا این مکان ها محل تردد مهمان‌ها بوده و بیشتر وقت اعضای خانواده در آنجا می‌گذرد، بنابراین باید جلوه و زیبایی خاصی داشته باشند.

 

SEO WS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را بنویسید
ایمیل معتبری وارد کنید
با تشکر دیدگاه شما ثبت شد و بعد از تایید به صورت عمومی نمایش داده می شود.

دیدگاه ثبت شده ( 0)

دیدگاهی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید